Thuis fitness optrekken

thuis fitness optrekken

Ook is het voor veel mensen überhaupt al lastig om 1 keer op te trekken en daar kan je in de sportschool dan het contragewicht voor instellen zodat het lichter wordt. Toch wil ik een beroep doen op je improvisatiekunsten zodat je ook thuis je rugspieren kan trainen. Misschien heb je thuis een trap of een rand die je kan gebruiken om je aan op te trekken. Als je een rand kan vinden die je stevig vast kan pakken en waar je schuin onder kan gaan hangen, maak je de oefening voor jezelf wat lichter. Als je het wat professioneler wilt aanpakken kan je een trx of soortgelijk apparaat gebruiken, het is een goedkope manier om thuis lekker te kunnen trainen. Met de trx kan je een grote verscheidenheid aan oefeningen met je eigen lichaamsgewicht uitvoeren, allemaal vanuit je eigen huis.

Richt je blik recht vooruit. Je mag je handen in je zij plaatsen of je armen voor je uitstrekken. Zak langzaam en gecontroleerd door je knieën en adem. Span hierbij je buik en bilspieren aan en houd je rug recht of iets hol. Wanneer je bovenbenen horizontaal(evenwijdig aan de vloer) staan, houd je deze positie eventjes vast. Kom weer gecontroleerd omhoog eetlust naar de uitgangspositie maar strek je benen niet helemaal, je knieën moeten lichtjes gebogen blijven. Adem uit wanneer je omhoog komt. Probeer eens 15 squats met lichaamsgewicht uit te voeren. Gaat dit je gemakkelijk af? Pak dan eens 2 lichte gewichten en maak het steeds iets zwaarder voor. Oké, optrekken in de sportschool is makkelijker dan thuis iets vinden om aan op te trekken, dat is waar.

thuis fitness optrekken
de volgende oefening. SquattenDe squat is een compound oefening. Simpel gezegd: je bent met je hele lichaam aan het bewegen in plaats van 1 kleine spier. Hierdoor verbrand je veel calorieën en het mooie is: het is ook nog eens functioneel. Je traint met de squat niet alleen je quadriceps (bovenbeen) maar neemt ook nog eens je billen en de spieren rondom je core (buik- en rugspieren) mee terwijl je bezig bent! Instructie, sta rechtop met een trotse houding (borst vooruit). Zak door je knieën.
thuis fitness optrekken

Leren optrekken, fitness, afvallen, oefeningen


Steun met je onderlichaam op je tenen. Houdt hoofd, nek, rug en heupen mooi horizontaal op én lijn. Probeer rustig door te ademen tijdens de oefening. Kijk eens of jij minimale de plank 15sec. Als jij de plank 30sec kan volhouden ben je klaar voor een moeilijker variant. Side plankEen topper voor de bilspieren (glute medius) en schuine buikspieren. Instructie, lig met je zij op de grond.

10, thuis Fitness, oefeningen voor


Verhoog het alleen als je fitness oefeningen goed kan blijven uitvoeren, maar het niet voelt in de spier die je op dat moment traint. Pas Trucjes toe tijdens Het Uitvoeren Van Fitness oefeningen! Ik vertelde je dat ik vaak mijn biceps train met 14 of 16 kilo(per hand) en dat ik bankdruk met 15 of 20 kilo per kant. Voor mij is dit een perfect gewicht en vaak hoef ik ook niet hoger te gaan. Tijdens het uitvoeren van fitness oefeningen pas ik namelijk trucjes toe, waardoor zwaarder gaan met gewichten niet nodig. Een aantal trucjes die ik toepas zijn: Het gewicht heel langzaam laten zakken en weer snel omhoog brengen(dit noemen ze negatief trainen) Het gewicht in de lucht of beneden vasthouden. Aan het einde van de oefening extra hard knijpen in de spier. Biceps curl doe ik bijvoorbeeld op deze manier: ik pak 2 dumbells van 14 kilo en ga goed stevig staan. Daarna houd ik de dumbells voor mijn benen en zorg dat de dumbells mijn benen niet aanraken.

thuis fitness optrekken

Verhoog dan het gewicht. Merk je na het uitvoeren van een paar setjes dat je de fitnessoefening niet meer mooi, strak en op de juiste manier kunt uitvoeren? Verminder dan het gewicht. Ik train mijn biceps met fiets 14 en soms 16 kilo per hand. Bankdrukken doe ik regelmatig met 15 of 20 kilo per kant! En elke training boek ik resultaat! Dit doe ik door trucjes toe te passen, een aantal zinnen verder vertel ik er meer over.

Vroeger was dit wel anders. In plaats van oefeningen juist, mooi en strak uitvoeren met een normaal gewicht, pakte ik een veelte zwaar gewicht en ging afvallen ik ermee gooien. Van een bicepsoefening maakte ik een compleet nieuwe oefening: nu voer ik de bicepsoefening met 1 dumbell op de volgende manier uit: Uitvoering: pak een dumbell en ga op schouderbreedte staan. De hand waar je geen dumbell in hebt houd je achter je rug. Je rug houd je tevens hol. Dan laat je de dumbell zakken en daarna til je deze naar je schouder toe. Kijk dus niet naar gewicht!

Bilspieroefeningen voor thuis : trainen


Onthoud: hoe meer scheurtjes jij maakt in je spierweefsel hoe hoger je vet verbranding en hoe sneller de spier gaat groeien. Verander regelmatig van fitness oefeningen! In het begin van je fitness trainingen zul je erg vaak spierpijn krijgen, dit komt omdat het allemaal nieuw is voor je spierweefsel. Elke training word de spier sterker en elke volgende training word het dus ook weer moeilijker om de spier te beschadigen. Het is verstandig om elke training andere fitness oefeningen uit te voeren. Doe je dit niet dan zul je de spier elke keer op de zelfde plekken beschadigen.

Op een gegeven moment is de spier zo sterk geworden dat het bijna niet meer beschadigd. Zodra jij vanaf nu elke fitnesstraining andere fitness oefeningen neemt zul je elke keer de spiergroep verassen. Daarnaast ontwikkel je de spier ook op andere plekken, wat alleen maar beter is natuurlijk! Kies een goed gewicht! Zodra je jezelf hebt aangeleerd hoe je verschillende fitnessoefeningen op de juiste manier strak en mooi moet uitvoeren is het belangrijk dat je het juiste gewicht kiest. Kies altijd een gewicht waarmee je 10 tot 12 herhalingen per set kunt uitvoeren. Tijdens het uitvoeren van de oefening moet je het elke herhalingen van de set goed voelen. De laatste 3 herhalingen van een set moet je extra goed voelen. Kun je een oefening makkelijk uitvoeren?

Buikspieren oefenen in de fitness

Zo kun je de rug oefening beter uitvoeren: doet jij dit ook? Stop daar dan mee! Probeer eens wat ik je net heb vertelt. Je zal merken dat je tijdens het uitvoeren van de fitnessoefening het goed voelt in de spiergroep die je op dat moment aan het trainen bent. Weet je eenmaal hoe je verschillende fitness oefeningen moet uitvoeren, dan kun je verder met het volgende onderdeel: Heb je weleens een balletdanseres zien dansen? Zo mooi vloeiend en strak. Zo moet je ook met het uitvoeren van fitness oefeningen omgaan! Elke oefening die je vanaf nu uitvoert, voer je rustig, mooi en strak uit. Als je fitness oefeningen namelijk op de juiste manier, langzaam, mooi en strak uitvoert maak je veel meer eten scheurtjes in je spierweefsel, dan als je dit niet zou doen.

thuis fitness optrekken

Bel / mail me terug

Zorg er dus voor dat je fitness oefeningen altijd goed uitvoert. Een voorbeeld: Wanneer je gaat bankdrukken laat dan het gewicht zakken tot 3 cm boven je borst, druk de stang daarna weer langzaam omhoog. Probeer je armen niet zout helemaal te strekken aan het einde van de fitnessoefening. Houd tijdens het bankdrukken altijd een kleine knik in je ellebogen. Aan het einde doe je weer precies hetzelfde. Voorbeeld: je laat de stang rustig zakken tot boven je borst en daarna druk je deze weer omhoog, maar je strekt niet helemaal je armen. Vaak zie ik in de sportschool dat mensen de stang op hun borst laten stuiteren of ze drukken de stang te snel omhoog, of ze strekken hun armen. Nog een voorbeeld: Regelmatig zie ik als mensen zichzelf gaan optrekken ze dit als volgt doen: ze laten zichzelf helemaal zakken en daarna trekken ze zichzelf tot ooghoogte stang omhoog. Als je de rug oefening zo uitvoert haal je nooit het maximale eruit!

Je kan nog zoveel fitness oefeningen uitvoeren als je termijn wilt, maar als je dit niet op de juiste manier doet kun je het gewoon vergeten. Ook al is je voedingspatroon nog zo gezond en geoptimaliseerd, neem je voldoende rust of train je jezelf het lazeres! Het ontwikkelen van spierweefsel kan dan echt een doorn in het oog worden. In dit artikel ga ik je verschillende tips geven over fitness oefeningen. Wil je dus vanaf vandaag sneller spieren ontwikkelen thuis of in de sportschool lees dit artikel dan even serieus oke? Een spier groeit pas als je deze van binnen goed beschadigd. Wanneer je tijdens de training je spieren dus niet goed hebt beschadigd ga je simpelweg geen resultaten opmerken. Een spier beschadig je door een fitness oefening op de juiste manier uit te voeren. Zodra jij fitness oefeningen niet mooi afmaakt, maak je simpelweg amper tot geen scheurtjes in je spierweefsel.

Trainen met eigen lichaamsgewicht

7 Oefeningen voor thuis!, ook zo druk met school, werk, familie, vriendjes vriendinnen? Door al deze prioriteiten kan psoriasis het voorkomen dat je geen tijd meer over hebt om naar de sportschool te gaan! Om je een handje te helpen, hebben we de 7 beste oefeningen voor thuis voor je op een rijtje gezet. Met deze oefeningen kun je dus toch nog aan je killerbody werken! PlankMet de plank train je vooral je bilspieren en je core stability. Instructie, lig met je buik op de grond. Pak een matje, deken of een zachte ondergrond om op te liggen (tapijt) als je dit prettig vindt. Plaats de onderarmen op de grond. Je elleboog zit nu onder je schouder.

Thuis fitness optrekken
Rated 4/5 based on 866 reviews




Recensies voor het bericht thuis fitness optrekken

  1. Mehidi hij schrijft:

    Daardoor wordt je functionele kracht niet beperkt door wat kleine zwakke schakels. Het lijkt onmogelijk maar deze manier van sporten is 3 jaar geleden over komen waaien uit Amerika, new York. Heb je last van overgewicht?

  2. Caviqub hij schrijft:

    Laat dan een reactie achter. De apparaten zijn vrijwel hetzelfde als in de fitness studio. Ook hier zegt de naam eigenlijk alles al: het gaat om oefeningen die maar én specifieke spier of spiergroep tegelijk trainen. Luister goed naar je lichaam.



Jouw feedback:

Uw e-mail zal niet worden gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *

*

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!:

U kunt maximaal vier foto's van de formaten jpg, gif, png en maximaal 3 megabytes bijvoegen: